Olivia & Rasmus

Hej !
Jag heter Olivia Kraft.
Jag är 14 år och är bosatt i Kalmartrakterna.
Mina föräldrar är skilda så här bor jag med två familjer.
Jag har varit häst intresserad i hela mitt liv och ridit sedan jag var 3 år gammal.
Anlednigen till att jag började rida var för att min mamma (Linda) hade många olika hästar på den tiden och hon har varit ridlärare på Kalmar hästsportklubb.
Så när jag var 1,5 år gammal (eller nått sånt där) så galopperade jag första gången, men då satt jag ju framför mamma i sadeln ;)
Sedan blev jag medlem på Kalmar hästsportklubb och började gå på ridskolan.
Jag hyrde olika hästar under åren jag var lektions ryttare.
7 stycken tror jag :)
Bombibitt (Bomben) - Shettis , tyvärr har han gått bort :'(
Diva - Shettis
Caroll - Shettis
Carisma - B-ponny
Alfie - D-ponny
Dawn Dusk (DD) - D-ponny
Grey Girl - D-ponny (finns inte kvar på ridskolan)
Sommaren/hösten 2010 började jag tävla på lokal nivå.
Jag red på Carisma och var/är med i hopplaget Divisin 2.
Vi nollade nästan varenda gång men gick tyvärr inte till Vetlanda , som var finalen.
Nu har jag fått min egna häst , eller ja, jag är fodervärd , men jag kalla honom min egna :)
Han heter Rasmus och vi hyr honom från Tenhults hästuthyrning.
Han är en C-ponny på 138,6 och har startat en LA i hoppning med 4 fel och gått LB dressyr :)
Så det är en riktig ögonsten jag har hittat :)
Rasmus står ute i Smedby med skritt avstånd på 20 minuter bort till Kalmar HSK.
Vi tränar i egen-häst-gruppen på onsdagar och är med i hopplaget Divison 2 och tävlar också självständigt ute på banorna.
Tillsammans har vi nått en 3:e placering och en 2:a placering självständigt på bara 3 tävlingar :D
Så nu kör vi så det ryker !

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback