Rasmus Dag 2

Hejssan !
Dagen bestod av två lektioner och sedan fick man gå på ridningen om man ville men jag valde att åka ut till bebis istället :)
Jag var där ut ungefär vid 12:40 och jag mockade hans tillfälliga natt box och tog sedan in honom.
Sedan borstade jag väldigt noga och väldigt länge :))
Vi myste och sen plockade jag fram hans saltsten  . . . . . .
Han slickade på den i 15 minuter utan ett ända avbrott ! Typ som om han aldrig hade fått salt i hela sitt liv ;)
Men sedan kom Annie och vi tog in Daisy. Sadlade , tränsade och sedan gick vi ut till gräsbanan.
Väl framme på gräsbanan började vi skritta och sedan trav och sedan galopp.
I galoppen var Rasmus både stark och ganska överdrivet pigg , men jag lyckades lite med formen :D
Han stack iväg lite ibland , men jag fick iallafall stopp på honom !
Asså man kan ju förstå att han är stark och jätte nyfiken på ett helt nytt ställe !
Sedan komm mamma och lämnade 5 sadlar från Annas och vi hittade en i exakt rätt färg :D
Och en lite mörkare så vi får se vilken det blir imorgon :)
Sedan släppte vi ihop honom med två andra valackar . . . . .och då hände det som absolut inte fick hända :(
Han kom typ 20 meter nära den ena och han trodde att han skulle få nosa lite men så blev det verkligen inte.
Valackarna rusade som galna kor efter honom och Rasmus kämpade för att springa ifrån dom.
Han hade så bråttom att han inte hann se elstängslet och han inte riktig svänga klart så han klarade sig iallafall från några större skador :)
Men den ena valacken hann ifatt honom och han blev rejält skinnflåd :'( Men inga skador som gjorde on tpå honom , som tur var.
Ni bör nog vänja er med att inläggen blir hyffsat sena men jag ska försöka , promise ! ! !
Ha det gutt :-*
Bilder kommer i varje inlägg , en i taget !

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback