Dag 2. När & varför jag började rida

Första gången jag satt på en häst var jag ett halv år gammal.
Då satt jag framför mamma i sadeln och galopperade :)
Min mamma har haft hästar i hela sitt liv och tävlat mycket. Det var nog därför jag började rida tror jag.
Jag började rida på riktigt när jag var ungefär 3 år för att mamma var ridlärare på Kalmar hästsportklubb , alltså min nuvarande klubb. Så där har jag varit hela livet. Sedan red jag till jag var 6 tror jag och hade sedan ett uppehåll tills jag var 9 år började rida igen.
Jag var med på klubbhoppningar och massor av annat :)
Jag har haft 5 stycken olika hyr hästar under mina ridår på klubben:
Bombibitt
Caroll
Alfie
DD
Carisma
Jag var ganska rädd när jag var liten men det har blivit nästan helt ''botat'' sen jag fick Rasmus :)
Sammanfattning:
Jag började rida när jag var 3. Uppehåll mellan 6 - 9 års ålder och sedan började jag igen.
Under år 2010 tävlade jag Carisma i Divison 2 laget :)
LD & LC , vi nollade nästan varje gång :)
Så nu har jag Ragge och tävlar och tränar för Kalmar hästsportklubb :D

Kommentarer




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback